Τι είναι η πυελική φλεγμονώδης νόσος;

Η πυελική φλεγμονώδης νόσος οφείλεται σε λοίμωξη, η οποία συχνά ξεκινά από τον κόλπο και τη μήτρα, και ανέρχεται μέσω των σαλπίγγων, στη γυναικεία πύελο. Τα συμπτώματα μπορεί να είναι από ήπια έως έντονα και η αντιμετώπιση είναι συνήθως φαρμακευτική, αν και μπορεί να απαιτηθεί χειρουργική επέμβαση. Είναι σημαντική η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση της κατάστασης, μιας και, αν αφεθεί, μπορεί να οδηγήσει σε υπογονιμότητα.

Τι προκαλεί την πυελική φλεγμονώδη νόσο;

Η νόσος οφείλεται συνήθως σε σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, όπως τα χλαμύδια και η γονόρροια. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Η λοίμωξη μπορεί να οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, όπως η χρήση ενδομήτριου σπιράλ χαλκού για αντισύλληψη.

Παράγοντες κινδύνου και πυελική φλεγμονώδης νόσος:

• Ηλικία < 25 ετών, σεξουαλικά ενεργές γυναίκες.
  • Πολλαπλοί σεξουαλικοί σύντροφοι.
  • Κάπνισμα.
  • Υπερβολική υγιεινή κόλπου.
  • Μη χρήση προφυλακτικού.
  • Ενδομήτριο σπιράλ χαλκού.
  • Ιστορικό πυελικής φλεγμονώδους νόσου ή σεξουαλικώς μεταδιδομένων νοσημάτων.

Τι συμπτώματα προκαλεί η πυελική φλεγμονώδης νόσος;

• Πόνος στην κατώτερη κοιλιά.
  • Κολπικές εκκρίσεις, συχνά δύσοσμες και σε μεγάλη ποσότητα.
  • Αίμα μετά τη σεξουαλική επαφή ή μεταξύ των περιόδων.
  • Πόνος κατά την σεξουαλική επαφή.
  • Πυρετός

Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα συμπτώματα είναι πολύ ήπια ή και απόντα.

Πώς γίνεται η διάγνωση της πυελικής φλεγμονώδους νόσου;

Βασίζεται σε συνδυασμό των παρακάτω:

• Ιστορικό και κλινική εξέταση.
  • Καλλιέργειες κολπικού υγρού.
  • Αιματολογικές εξετάσεις.
  • Απεικονιστικές εξετάσεις (διακολπικό υπερηχογράφημα, μαγνητική τομογραφία πυέλου), στις οποίες μπορεί να φανεί συλλογή πύου στην πύελο (πυελικό απόστημα).

Πώς αντιμετωπίζεται η πυελική φλεγμονώδης νόσος;

Η βάση της αντιμετώπισης είναι η αντιβιοτική αγωγή. Οι καλλιέργειες προσδιορίζουν την ευαισθησία των μικροοργανισμών στην κατάλληλη αντιβίωση. Μπορεί να δοθεί αντιβιοτική θεραπεία από του στόματος σε βάση εξωτερικής ασθενούς. Ωστόσο, σε ασθενείς με πυρετό και/ ή έντονα συμπτώματα, μπορεί να απαιτηθεί εισαγωγή στην κλινική για ενδοφλέβια αντιβίωση. Σε περιπτώσεις πυελικού αποστήματος, μπορεί να απαιτηθεί χειρουργείο, το οποίο γίνεται λαπαροσκοπικά.

Επικοινωνήστε με τον Δρ. Γρηγοριάδη Γεώργιο αν πάσχετε (ή υποπτεύεστε ότι πάσχετε) από πυελική φλεγμονώδη νόσο. Ο ιατρός θα σας καθοδηγήσει με σεβασμό και επιστημονική επάρκεια, από την διάγνωση μέχρι τη σωστή αντιμετώπιση της νόσου.